Poštová banka, která patří k největším bankám na slovenském trhu spotřebitelského financování, dnes otevřela první pobočku v Česku zaměřenou zpočátku na firemní klientelu. Později plánuje oslovit i fyzické osoby, domácnosti a živnostníky. Banka to dnes oznámila na tiskové konferenci.

Pražská pobočka banky chce vyjít vstříc jejím současným klientům z řad českých firem, které doposud obsluhovala z bratislavské centrály. Má jich nyní řádově desítky. "Právě pro tyto klienty jsme otevřeli pražskou pobočku a řekli jsme si, že jim chceme být blíže," řekl při otevření ředitel pražské pobočky Patrik Chovanec s tím, že jim banka nabídne i další služby, které jim z Bratislavy dosud neposkytovala.

Postupem času chce banka oslovit i takzvané retailové klienty. Kdy se tak rozhodne, ale Chovanec blíže neupřesnil. "Nyní vymýšlíme konkrétní kroky, jak retail v ČR oslovit. Ještě letos bychom rádi měli konkrétní distribuční kanál a způsoby, jak do retailu vstoupit. Vzhledem k tomu, že tento trh je v ČR velmi nasycený, nabídneme retailu standardní bankovní produkty jako spořící účty, termínované vklady nebo depozitní úložky na peněžním trhu," uvedl Chovanec.

Banka se podle něj bude na trhu prezentovat především vysoce konkurenčními úrokovými sazbami a individuálním přístupem ke klientům.

Další pobočka neznámo kde

Banka plánuje v ČR ještě letos otevřít další pobočku, zatím ale nebylo rozhodnuto ve kterém městě. "Nemáme konkrétní plán, že by mělo být poboček tolik a tolik do určitého roku. Na Slovensku se nám osvědčila spolupráce se slovenskou poštou, podobný model bychom rádi implikovali i v ČR," zmínil Chovanec s tím, že banka hodlá použít jiný distribuční kanál, než je Česká pošta. Pražská pobočka banky má v tuto chvíli šest zaměstnanců, většinu procesů a činností centralizuje přímo z Bratislavy.

"Plán expandovat na český bankovní trh vznikl zhruba před dvěma roky. Následně jsme v červnu 2009 požádali Národní banku Slovenska o souhlas se založením pobočky v ČR. Koncem srpna byla naše žádost kladně vyřízena a následně jsme v září 2009 získali také souhlas České národní banky," uvedl šéf Poštové banky Marek Tarda.

Poštová banka vznikla v prosinci 1992 a svoji činnost zahájila od 1. ledna 1993. Na základě smlouvy se Slovenskou poštou nabízí svoje produkty a služby prostřednictví přibližně 1600 pošt po celém Slovensku. Kromě toho má vlastní síť 37 poboček. V současnosti má téměř 800.000 klientů a její bilanční suma ke konci roku 2009 přesáhla dvě miliardy eur.

Vlastníkem Poštové banky je slovenský miliardář Mário Hoffmann, který ji ovládl prostřednictvím své investiční společnosti Istrokapital předloni na jaře. Istrokapital teď drží v bance 94 procent. Dalších pět procent patří státní Slovenské poště.