Podniky se chtějí společně postavit Googlu, jedničce na trhu. Omezení dohodě nekladlo ani americké ministerstvo spravedlnosti.

Podle smlouvy z loňského července se vyhledávačem za oba podniky stane Bing od Microsoftu, Yahoo se zaměří na získávání velkých inzerentů. Oba podniky měly v listopadu ve světovém internetovém vyhledávání společný podíl kolem 7,4 procenta. Google měl proti tomu podle internetového průzkumu StatCounter zhruba 90 procent.

Evropská komise uvedla, že Microsoft a Yahoo budou na trhu reklamy v internetovém vyhledávání skutečným rivalem. Dohoda přitom hospodářskou soutěž v Evropě podle komise nepoškodí.

Smlouva mezi Yahoo a Microsoftem je desetiletá. Bing podle ní bude zpracovávat vyhledávací dotazy a výsledky vyhledávání spojí s reklamou na Yahoo. Ta bude získávat 88 procent příjmů z této reklamy.

Podniky chtějí spustit svou spolupráci během několika dnů tím, že přesunou vyhledávání na Yahoo k Microsoftu. Předpokládá se ale, že dotáhnou dohodu do konce až na začátku roku 2012, protože bude potřeba upravit vztahy i s inzerenty a vydavateli.

Google upustil od svého záměru být s Yahoo reklamními partnery v roce 2008, a to pod tlakem amerického ministerstva spravedlnosti. Tehdy se proti navrhované spolupráci postavil Microsoft.