Nový vůz A Entry koncernu Volkswagen (VW) bude vyrábět mladoboleslavská Škoda Auto. Bližší informace o modelu zatím nejsou známy, jeho předností však má být nízká cena. Vůz by se mohl vyrábět v závodě Škody ve Vrchlabí. Informuje o tom týdeník Škodovácký odborář. Mluvčí firmy Evžen Krauskopf se odmítl k novému modelu vyjádřit. Uvedl pouze, že Škoda na nových modelech intenzivně pracuje.

HN již loni na podzim informovaly, že automobilka vyvíjí následovníka octavie první generace, což by měl být rodinný sedan menší než octavia a větší než fabia, který by měl stát 260 až 310 tisíc korun.

Novinka je zatím zahalena tajemstvím. Model vozu byl představen na nedávném setkání šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna s vedením Škody. "Ten vůz vypadá velmi dobře, i když šlo zatím jen o maketu. Jeho největší předností bude nízká cena," uvedl v týdeníku šéf škodováckých odborů Jaroslav Povšík.

Auto by se údajně mohlo vyrábět ve Vrchlabí, které je nyní nejméně vytíženým závodem firmy - vyrábí se tam jen Octavia Tour. O budoucnosti závodu se diskutovalo zvláště poté, co mu nebyla přidělena výroba jiného koncernového auta - malého rodinného vozu Up!, který se bude vyrábět v Bratislavě. Odtamtud se naopak do Vrchlabí přesune výroba octavií. V závodě nyní pracuje zhruba 1000 lidí.

Odborářský týdeník také poodhaluje výrobní cíle firmy na letošní rok, které na setkání s podnikovou radou představil šéf Škody Reinhard Jung. Firma chce po celý rok vyrábět 800 fabií denně, zvyšovat se budou výrobní kapacity Superbu combi a připravuje se náběh výroby faceliftované fabie a roomsteru. Právě u fabie se plánují i novinky jako například krátká Fabia Scout nebo Fabia RS.

Největší česká automobilka prodala loni po celém světě dohromady 684 226 vozů, o 1,4 procenta více než v roce 2008. Nejprodávanějším modelem firmy se stala Škoda Octavia, která těsně předstihla Fabii. Hospodářské výsledky firma sdělí až na konci března, Povšík však již v jednom z minulých vydání Škodováckého odboráře naznačil, že nebudou příliš optimistické.

Koncern VW chce výrobou nového modelu čelit současné situaci na trhu. V souvislosti s krizí přišla s velmi levnými modely řada automobilek, v některých případech se ceny dostaly pod 200 000 korun.