Prodej nových osobních a lehkých užitkových aut v Česku v lednu klesl o sedm procent na 11 603 vozů. Samotný odbyt osobních vozů díky nákupům firem stoupl o 22 procent na 10 813 automobilů. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Zájem firem o nákup osobních aut podpořila loňská změna zákona, která při jejich pořízení umožnila od dubna odečíst DPH. Nákupy podniků tvořily 62 procent všech v lednu prodaných vozů. Převaha firemních automobilů se projevila v podílu obchodních tříd, kdy poprvé vede střední třída s 27,6 procenta před tradičně první třídou malých vozidel, která měla podíl 26,8 procenta.

Registrace lehkých užitkových aut se naopak propadly o 78 procent na 790 automobilů. Do statistik se totiž nepočítají osobní vozy "s mřížkou", která byla v loňských prvních třech měsících podmínkou, aby si firmy mohly odečíst daň.

V lednu se dařilo tradičnímu lídrovi českého trhu Škodě Auto. Prodala 4119 osobních vozů, což byl nárůst o více než 64 procent. V součtu obou kategorií (4185 vozů) je to sice růst "jen" o 31 procent, ale stále číslo, které výrazně převyšuje průměr.

V osobních autech následují za mladoboleslavskou automobilkou "sesterský" Volkswagen s odbytem 877 aut a Ford s prodejem 587 vozů. Na dalších místech skončily Renault a Peugeot.