Prodej nových osobních a lehkých užitkových aut v Česku v lednu klesl o sedm procent na 11.603 vozů. Samotný odbyt osobních vozů díky nákupům firem stoupl o 22 procent na 10.813 automobilů. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Nákupy podniků tvořily 62 procent všech v lednu prodaných vozů. Převaha firemních automobilů se projevila v podílu obchodních tříd, kdy poprvé vede střední třída s 27,6 procenta před tradičně první třídou malých vozidel, která měla podíl 26,8 procenta.

Nejprodávanější značkou osobních vozů byla Škoda s 4119 prodanými vozy, následuje Volkswagen s odbytem 877 aut a Ford s prodejem 587 vozů. Na dalších místech skončily Renault a Peugeot.


Registrace lehkých užitkových aut se propadly o 78 procent na 790 automobilů. Prodej nákladních aut se snížil o 41 procent na 289 vozidel a byl tak nejnižší od roku 2004. Poptávka po autobusech stagnovala na 32 prodaných vozech a prodej motocyklů se snížil o 37 procent na 474 strojů.