Katastrofa nadzvukového letounu Concorde z roku 2000 u Paříže, při níž zahynulo 113 lidí, má po deseti letech soudní dohru. Letadlo společnosti Air France se zřítilo 25. července 2000 vzápětí po startu. Vyšetřování ukázalo, že na rozjezdové dráze najelo na titanovou lamelu, která odpadla z letounu amerických aerolinek, jenž startoval před ním. Tyč roztrhla pneumatiku Concordu, jejíž kusy pak prorazily palivovou nádrž. Ta následně začala hořet.

Žalobě z neúmyslného zabití čelí jeden z tehdejších techniků Continental Airlines John Taylor, který osudnou lamelu na stroj DC-10 namontoval, jeho nadřízený a šéf údržby Stanley Ford a samotné aerolinky.

Stejné obvinění se týká i dvou zaměstnanců společnosti EADS, která letadla Concorde vyráběla, tedy šéfa testovacího oddělení Concordu Henriho Perriera a šéfinženýra Jacquesa Herubela.

Na lavici obžalovaných usedne také bývalý šéf technické služby generálního ředitelství francouzského civilního letectví Claude Frantzen.

Konec Concordu

Continental Airlines odpovědnost za tragickou havárii podle jejich právního zástupce Oliviera Metznera popírají. Advokát se chce opřít o skoro tři desítky svědectví, že zastaralý Concorde nesplňoval bezpečnostní podmínky. Případů, kdy například přehřáté pneumatiky Concordu praskly a způsobily nebezpečné škody na plášti stroje, je údajně podle některých zdrojů více.

Letoun se zřítil na hotel vzdálený šest kilometrů od startovací dráhy. Analýza černých skříněk ukázala, že se pilot marně snažil s letadlem ještě přistát, ale stroj proměňující se v planoucí pochodeň už nedokázal uřídit. Na palubě Concordu zahynulo 109 lidí - 100 převážně německých pasažérů letících na dovolenou do Karibiku včetně tří dětí a devítičlenná francouzská posádka. Mezi oběťmi byli i čtyři zaměstnanci hotelu.

Tři roky po tragédii a po teroristických útocích na USA z 11. září 2001, které měly ekonomický dopad na celosvětovou leteckou dopravu, společnosti Air France a British Airways ukončily provoz těchto letadel.

Concorde byl jediné nadzvukové dopravní letadlo, které bylo kdy v dlouhodobém běžném provozu. Bylo ovšem extrémně nákladné zejména z hlediska spotřeby pohonných hmot. Díky vysoké ceně letenek si ovšem stroj, kterého se vyrobilo jen 20 kusů, získal pověst exkluzivního letounu pro transkontinentální přepravu horních deseti tisíc.