Nizozemské maloobchodní skupině Ahold vzrostly v posledním čtvrtletí loňského roku tržby o 3,4 procenta na 6,80 miliardy eur (177 miliard Kč). K růstu přispěl vyšší objem prodeje, který vyrovnal i pokles cen. Uvedla to společnost v čtvrtečním prohlášení.

Výsledky mírně překonaly odhady analytiků, kteří očekávali v průměru tržby 6,67 miliardy eur. Tržby podpořil i jeden týden prodeje navíc ve srovnání s předchozím rokem, naopak je však brzdil slabý dolar. Spojené státy se na celkových tržbách Aholdu podílejí zhruba 60 procenty. Po úpravě o počet dní, kdy byly obchody otevřené, a při konstantních směnných kurzech se tržby zvýšily o 2,1 procenta. Celoroční očištěné tržby pak stouply o 3,9 procenta.

Evropské maloobchodní skupiny zažily smíšený předvánoční prodej. Britské řetězce, jako Tesco, si užívaly nečekaně vysokých výdajů spotřebitelů, francouzský Carrefour či německé Metro však poškodila slabá poptávka a pokles cen, napsaly agentury AP a Reuters.

Ahold provozuje přes 3500 obchodů v 11 zemích světa, včetně České republiky. Ahold Czech Republic byla předloni se zhruba 280 supermarkety a hypermarkety Albert třetím největším obchodním řetězcem v České republice. V roce 2008 vykázala ztrátu 463,6 milionu korun. Tržby však mírně vzrostly na 40,6 miliardy korun.