Před pár dny jsem četl zprávu, že jedna obchodní společnost jde do boje proti světové krizi novým firemním mottem.

Jak zní, není v podstatě důležité. Důležitější je vysvětlující doprovodný text o tom, že nové motto změní způsob práce a současnou obchodní strategii firmy.

Dále text popisoval serióznost nového motta, se kterým teď bude firma přistupovat k zákazníkům a k byznys partnerům, a v samém závěru pak zpráva poukazovala na nově stanovený vrchol priorit nejvyššího vedení firmy.

S fungl novým mottem se prý hned bude zaměstnancům snášet krize lépe.

A tak mě napadá, že i naše vláda by se mohla inspirovat soukromým sektorem a formulovat nějaké své vůdčí heslo. Stát je vlastně také jakousi firmou, občané jejími zaměstnanci a okolní svět jejími obchodními partnery.

Takové výstižné motto by však v tomto případě nejspíš znělo takto: "Maximálně zadluženo, nevíme, co s tím, makejte víc a volte nás znovu!"

Ačkoliv by také splňovalo všechny požadavky na správné motto, tedy vystihovalo by způsob práce, obchodní strategii, návrh řešení a ve finále i vrchol žebříčku priorit, nejsem si jistý, zda by se nám s ním krize lépe snášela. Tak to snad ať jsme raději dál bez motta.