V uplynulých týdnech se opět přes většinu firem převalila vlna vánočních večírků. I když to něco stojí, zrušit v rámci úspor tuhle tradici si netroufne skoro nikdo. Co by tedy takový vánoční večírek měl zaměstnancům i zaměstnavateli za ty peníze přinést?

Obecně hlavním posláním všech večírků je potkávání. Nejinak je to i ve firmách. A čím je podnik větší, tím důležitější je i setkávání se na jiné než jen pracovní úrovni. Když se lidé mají možnost poznat i po neformální stránce, komunikaci v celé společnosti to jenom prospěje. A vánoční party je pro to jak stvořená. Aby se ale dali do řeči lidé z druhého patra s těmi ze třetího, je potřeba tomu trochu pomoci. Sám alkohol, byť i servírovaný zadarmo, to nezvládne.

Proto, aby se z večírku nestalo jen za firemní peníze separované posezení jednotlivých oddělení bez jakéhokoliv společenského dopadu, je potřeba stanovit "medvědáře." Jeho úkolem je pomáhat prolomit bariéry rozpačitě po sobě pokukujících kolegů. Bývá jím zpravidla někdo z vedení. Ano, je to nevděčná role, protože pokud dělá svou práci dobře, všichni se spolu skvěle baví, jenom on už má toho vzájemného seznamování plné zuby. Jenom tehdy ale má smysl za podobné akce utrácet. Jinak je snad lepší radši ty peníze rozdat lidem na odměnách.