V televizních filmech a seriálech by se brzy mohly objevovat názvy konkrétních značek jako reklama. Počítá s tím novela zákona o audiovizuálních mediálních službách, která v úterý postoupila do třetího čtení. Jde o směrnici Evropské unie, kterou Česká republika musí přijmout do konce prosince.

Pokud bude nová služba, takzvaný product placement, schválena, mohly by se konkrétní výrobky objevovat jako přirozená součást děje ve filmech i seriálech. Divák by na tuto formu reklamy měl být upozorněn v titulcích. Výjimku v propagaci tvoří tabákové výrobky a léky na předpis. Reklama nesmí být ani v pořadech pro děti.

Školský výbor k novele přijal pozměňovací návrh, díky kterému by podnikatelé ušetřili při placení rozhlasových a televizních poplatků. "Došlo k dohodě České televize, Českého rozhlasu a mobilních operátorů v tom smyslu, že pokud má podnikatel více než jeden mobil, který může přenášet rozhlas nebo televizní vysílání, tak bude platit daně a poplatky jenom za jeden, jako v případě rodiny, která také platí za jeden rozhlas a televizi," řekl zpravodaj zákona Petr Bratský (ODS).

Norma se věnuje také vysílání na internetu. Pro něj by měla platit stejná pravidla, jaká platí nyní pro televize. Podle EU proto, aby televizní vysílání nebylo proti zatím neregulovanému videu na webu v nevýhodě a aby i na internetu byli spotřebitelé chráněni.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která dohlíží na televize a rádia, začne sledovat a regulovat i video na internetu.