Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto letos do října prodala 570.217 vozů, což znamená meziroční pokles o 1,7 procenta. Firma tak zaostává jen mírně za loňským rekordním rokem, kdy celkem prodala 675.000 aut. Největší růst letos zaznamenala Škodovka na čínském trhu, prodala tam 95.679 aut, o 92,8 procenta více než loni. ČTK o tom ve čtvrtek informoval mluvčí firmy Jaroslav Černý.

Nejvíce se zatím tento rok prodávala Škoda Octavia, kterou si koupilo 263.480 lidí. Je to však meziroční pokles o 11,6 procenta. Naopak největší nárůst o 79,2 procenta zaznamenal Superb, kterého se prodalo 33.434 kusů. O 6,4 procenta vzrostly také prodeje Fabie, kterou si pořídilo 226.683 lidí.


Nejsilnější trhem zůstává pro Škodovku Německo, kde prodala 145.043 aut. V Česku to bylo 45.385 vozů, což představuje podíl na trhu 30,5 procenta. Více než dvojnásobný počet vozů však firma prodala na čínském trhu, kam vstoupila teprve před třemi lety. Čína se tak pro Škodovku vyvíjí v jeden z klíčových trhů.

Škodovka během prvních devíti měsíců letošního roku vydělala 2,8 miliardy korun, což představuje meziroční pokles o 67,5 procenta. Rozdíl je 5,8 miliardy Kč. Tržby Škodě klesly o 13 procent na 137,6 miliardy Kč.