Nepříjemnosti spojené s chováním zaměstnance či jeho špatnými výkony by si firmy ušetřily, kdyby své lidi lépe znaly. Dokládá to i případ pokladní, s nímž se setkala psycholožka Naďa Grosamová ze společnosti Spolupráce. O co šlo? "Pokladní v jedné bance si stěžovala na nepřiměřené nároky své šéfové. Ta jí vytýkala, že nechává otevřenou pokladnu. Když šla jednou zase kolem, a pokladna byla otevřená, sama ji přibouchla. Na to pokladní sehrála mdloby." Nechala se odvézt do nemocnice. Tři měsíce byla na nemocenské. Kvůli újmě zažalovala firmu o náhradu ve výši 1,5 milionu. Ta doplatila na svou lhostejnost - pokladní byla na místě půl roku, ale nikdo si na ni nikdy nevyžádal reference. Pak se ukázalo, že takto "vypekla" už jiné firmy a s pomocí "dobrého" právníka si tak zařídila způsob obživy.

Ředitelka personální společnosti Touchdown Barbora Tomšovská má podobnou zkušenost. "Najali jsme konzultantku s dobrými referencemi. Ale mělo nás varovat, že v předchozí práci vydržela jen sedm měsíců. Ve zkušební době fungovala, po jejím uplynutí začala být líná a drzá," vzpomíná. Po konfliktech s nadřízenou se rozhodla sama odejít. "Dohodli jsme se na výpovědi s dvouměsíční výpovědní lhůtou. Z obavy ze ztráty firemního tajemství jsme jí slíbili plat za dva měsíce výpovědní lhůty, i když už pro nás pracovat nebude." Slečna jim stejně dále vyhrožovala. Až po uplynutí výpovědi a vyrovnání závazků vše skončilo.

Související