Výrobce mobilních telefonů Sony Ericsson prohloubil ve třetím čtvrtletí ztrátu na 164 milionů eur (zhruba 4,2 miliardy korun) z loňských srovnatelných 25 milionů eur. Důvodem byl pokles prodeje mobilních telefonů a náklady na restrukturalizaci. Uvedla to společnost v pátečním prohlášení.

Tržby se snížily o 40 procent na 1,6 miliardy eur. Firma, která je společným podnikem japonské společnosti Sony a švédského Ericssonu, dodala na trhy 14,1 milionu telefonů. Ve srovnání s předchozím čtvrtletím se sice dodávky telefonů zvýšily o dvě procenta, meziročně však klesly o 45 procent.

Kapitálová injekce

Ztráta před zdaněním činila 199 milionů eur. Byla tak nižší než odhady analytiků, kteří očekávali ztrátu před zdaněním až 274 milionů eur. Společnost současně potěšila investory zprávou, že získá od svých majitelů kapitálovou injekci, která má posílit její rozvahu a zlepšit likviditu.

Sony Ericsson v dubnu oznámil, že kvůli ztrátám bude snižovat náklady a propustí 2000 zaměstnanců. Stejný počet pracovníků opustil společnost i v loňském roce. Celkem plánuje společnost snížit provozní náklady o 880 milionů eur.

Největší světový výrobce mobilních telefonů Nokia ve čtvrtek oznámil, že se kvůli poklesu prodeje a mimořádným nákladům propadl ve třetím čtvrtletí do ztráty. Ta činila 559 milionů eur ve srovnání se ziskem 1,09 miliardy eur loni. Nokia také dodala, že za celý letošní rok čeká pokles globálního prodeje telefonů o sedm procent. Vylepšila tak předchozí odhad, který počítal se snížením prodeje o desetinu, napsaly agentury AP a Reuters.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru