Americká automobilka General Motors podepsala dohodu o prodeji své značky terénních vozů Hummer čínské strojírenské firmě Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery. Oznámila to v pátek GM. Finanční podmínky transakce však nezveřejnila. Podle zdroje obeznámeného s dohodou by se měla prodejní cena pohybovat kolem 150 milionů dolarů (2,65 miliardy korun).

Předběžnou dohodu o prodeji značky Hummer uzavřely podniky již v červnu. Společnosti Sichuan Tengzhong připadne v automobilce Hummer 80procentní podíl. Zbývajících 20 procent získá hongkongský investor Suolang Duoji, který ve firmě Sichuan Tengzhong nepřímo vlastní velký podíl. Dohodu ještě musí přezkoumat regulační úřady ve Spojených státech a Číně.

Hummer je velký vůz na širokých kolech, který může vážit podle výbavy až pět tun. Je koncipován jako vozidlo americké armády, které se proslavilo v roce 1991 ve válce v Perském zálivu. S růstem cen ropy ale zájem o takové vozy v USA klesá a lidé volí úspornější automobily.
Jedním z prvních majitelů Hummeru byl filmový herec a současný kalifornský guvernér Arnold Schwarzenegger, který se údajně do velké míry zasloužil o to, že se vyrábí civilní verze tohoto původně speciálního vojenského automobilu.

GM nedávno opustila bankrotový režim s tím, že se v rámci rozsáhlé restrukturalizace zahrnující prodej některých značek přemění v menší podnik, jenž by měl pružněji reagovat na požadavky zákazníků. Většinovým majitelem "nové GM" je americká vláda, která poskytla nejvíce peněz na záchranu podniku.
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru