Hlavní událostí letošního festivalu Struny podzimu bude představení Schwarz auf Weiss německého skladatele Heinera Goebbelse. Hru, kterou až dosud uváděl pouze německý Ensemble Modern, právě nastudoval pražský Orchestr Berg pod režijním vedením dvojice SKUTR. Premiéra se uskuteční dnes a zítra ve Veletržním paláci.

Německý skladatel Heiner Goebbels (1952) se přes působení v experimentální jazzové a rockové hudbě propracoval ke svébytnému pojetí hudebního divadla. Jeho představení často obracejí naruby divadelní konvence a lze mluvit o "scénických koncertech", při nichž hudebníci provádějí herecké akce či prezentují literární texty, s nimiž Goebbels často pracuje. Nikdy ale nejde o slova určená autorem k dramatizaci, Goebbels pro své scénické tvary používá prózu Heinera Müllera, E. A. Poea nebo různé deníkové záznamy.

HN: Představení, které pro Prahu nastudoval Orchestr Berg s režijním tandemem SKUTR, se jmenuje Schwarz auf Weiss. Proč jste zvolil tento název? Měl v něm být obsažen kontrast?

Mám rád názvy, které poskytují prostor fantazii a nejrůznějším interpretacím. Už jsem vytvořil kus s názvem Stín, to je taky černá na bílé. Raději tvořím představení, když mám otázky, ne když mám odpovědi.

HN: A zodpovědělo představení vaše otázky?

Tenhle kus ještě ne, ale dohromady s publikem je zodpoví. Jsem hluboce přesvědčen, že sto, dvě stě, tři sta lidí v publiku je dohromady chytřejších než malý tým, který něco vytváří, a proto ve své práci často reflektuji roli obecenstva.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se