Prodej nových osobních a malých nákladních automobilů na Slovensku se v srpnu meziročně zvýšil o pět procent na 7381 vozů. Informovalo o tom slovenské Sdružení automobilového průmyslu. Za prvních osm měsíců roku prodej meziročně stoupl o zhruba 3,5 procenta na 66 778 vozů. Poptávku po autech podpořilo šrotovné.

Nejžádanější značkou zůstala česká Škoda, která v období od ledna do srpna prodala 10 820 vozů. Její podíl na slovenském trhu tak činil 16,2 procenta. Druhé místo obhájil francouzský Renault (10,94 procenta), za kterým následovaly značky Peugeot (8,24 procenta) a Kia (7,72 procenta).

Slovenská vláda po výrazném propadu prodeje automobilů na začátku roku spustila dvě vlny šrotovného. Prostřednictvím příspěvků na koupi nového auta výměnou za likvidaci starého, na které vyčlenila celkem 55,3 milionu eur (zhruba 1,4 miliardy Kč), podpořila prodej více než 40 000 vozů.

Start druhé vlny šrotovného vyvolal na Slovensku šílenství - čtěte ZDE

Šrotovné na Slovensku finišuje. Zbývá už jen pro 2600 aut - čtěte ZDE

Během prvních osmi měsíců roku bylo na Slovensku zaregistrováno rovněž 256 nových nákladních automobilů do 12 tun, což představuje meziroční propad o více než 60 procent. Pokles prodeje v kategorii nad 12 tun překonal dokonce 75 procent. Prodej autobusů se snížil o pět procent na 365 vozů.

Počet policejně zaregistrovaných nových osobních a malých nákladních aut na Slovensku v jednotlivých měsících v letech 2005 až 2009:

Měsíc/Rok 2009 2008 2007 2006 2005
Leden 3992 6862 4773 4859 4531
Únor 4494 7375 6421 4956 3957
Březen 7698 7507 6524 6667 5640
Duben 10.902 9309 6722 6763 6329
Květen 9592 8171 7600 7798 6636
Červen 11.509 8983 7644 7843 6943
Červenec 11.210 9334 7362 5882 6481
Srpen 7381 7004 6532 5750 5725
Září   7098 5725 5810 5396
Říjen   9412 8189 7053 6365
Listopad   6657 7638 6699 5840
Prosinec   9185 8125 8488 7453

Zdroj: Sdružení automobilového průmyslu