Čínská společnost Geely Holding Group má zájem o převzetí švédského výrobce osobních vozů Volvo Car, který je součástí americké automobilky Ford Motor. Informovala o tom agentura Reuters.

Geely Holding Group je majitelem čínské automobilky Geely Automotive. Ta by díky akvizici získala přístup k novým technologiím, které potřebuje pro modernizaci svých vozů. Někteří analytici však zpochybňují, zda by byla schopna řídit mezinárodní značku.

Zájem o značku

"Věřím, že pokud bude Volvo na prodej, tak se toho naše mateřská společnost zúčastní," uvedl generální ředitel Geely Automotive Kuej Šeng-jüe. "Zajímá se o sedany Volvo, ne o nákladní automobily," dodal. Ford koupil divizi osobních automobilů Volvo Car v roce 1999 od švédské společnosti Volvo, která se nyní soustředí na výrobu nákladních vozů.

Automobilka Ford již v rámci snahy o zlepšení hospodářských výsledků prodala luxusní značky Aston Martin, Jaguar a Land Rover. Firma začátkem roku uvedla, že jedná s potenciálními kupci rovněž o prodeji divize Volvo Car, nezveřejnila však žádné další podrobnosti.

Ford odolává současné krizi v automobilovém průmyslu lépe než jeho domácí konkurenti General Motors a Chrysler, kterým musí pomáhat americká vláda. Automobilky GM a Chrysler byly dokonce po určitou dobu nuceny využívat bankrotovou ochranu před věřiteli.

V Číně se v srpnu opět prodalo přes milion vozů - čtěte ZDE

Potvrzeno: Legendární Hummer bude Made in China - čtěte ZDE

Automobilka Ford hospodařila v letošním druhém čtvrtletí s čistým ziskem 2,3 miliardy dolarů (40 miliard Kč) po rekordní ztrátě 8,7 miliardy dolarů před rokem. Za zlepšením hospodaření podniku stála především restrukturalizace dluhu. Společnost se dostala z červených čísel poprvé od loňského prvního čtvrtletí.

Hyundai expanduje

Dominantní jihokorejská automobilka Hyundai Motor začne počátkem příštího roku s čínskými partnery stavět v Číně již svou třetí automobilovou továrnu. Odbyt automobilů Hyundai na nejrychleji rostoucím trhu světa zřejmě již brzy překročí dosavadní výrobní kapacity v této zemi, řekl agentuře Reuters nejmenovaný manažer čínského společného podniku Beijing Hyundai.

"Právě jsme rozhodli o realizaci plánů na novou továrnu v Číně, protože chceme držet krok s rychlým růstem prodeje," uvedl manažer, který si nepřál být jmenován. Hyundai očekává, že letošní plán prodeje v Číně bude výrazně překročen.

Hyundai, který má v Číně společný podnik s domácí automobilkou Beijing Automotive Industry Holding Corp., chce novým závodem zvýšit svou výrobní kapacitu v zemi o 300 000 vozů ročně na 900 000. Továrna by měla začít vyrábět do roku 2012.

Lokalita pro výstavbu ještě zvolena nebyla. Dosavadní dva závody Hyundau v Číně jsou umístěny v Pekingu.

Čínský trh je v nynější globální krizi automobilového průmyslu jediným světlým místem. Peking prodej aut podpořil výrazným snížením daně na malé vozy a subvencemi pro kupce ve venkovských oblastech. Hyundai nedávno zvýšil letošní cíl prodeje v Číně ze 300 000 na 500 000 vozů.

Hyundai tvoří společně s dceřinou firmou Kia pátého největšího výrobce automobilů na světě. Společnost loni v listopadu oficiálně zahájila sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. 

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru