Společnost AmRest Coffee, která v ČR od loňského ledna buduje síť kaváren Starbucks a nyní jich v Praze provozuje devět, za rok 2008 utržila prvních 86,6 milionu korun a vykázala ztrátu 48,5 milionu korun. Informace pochází z účetní závěrky AmRest Coffee, která je společným podnikem americké firmy Starbucks Coffee International a společnosti AmRest.

Starbucks je přední světový zpracovatel a prodejce kávy a nyní má téměř 16 000 kaváren a více než 170 000 zaměstnanců v 50 zemích. Spolupracuje s AmRest Holdings N.V., který je největším nezávislým provozovatelem restaurací ve střední a východní Evropě. Od roku 1993 AmRest získal na základě licenčních dohod mezi své klienty společnosti jako KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks a Applebee's.

Čas řetězců

Specializované kavárenské řetězce zamířily ve větší míře na český trh teprve v posledních letech a konkurence je stále tvrdší. Naposledy v závěru srpna byla v Praze otevřena první česká kavárna světového řetězce Gloria Jean’s Coffees. Kavárny Gloria Jean’s budou v ČR soutěžit nejen s mezinárodním řetězcem Starbucks, ale také se sítěmi kaváren Costa Coffee (šest provozoven) a Coffee Heaven (15).

Oblastní prezident Starbucks Vladan Armus: Praha je malá, míříme do dalších měst - čtěte ZDE

A kam teď, kavárenský povaleči? - čtěte ZDE

Do konkurenčního boje se zapojila rovněž česká firma Emporio Café, která má v ČR 12 kaváren, z toho osm v Praze, nebo společnost Coffee&Co s 19 kavárnami v devíti městech. Útok na tuzemský kavárenský trh oznámil i hamburgerový řetězec McDonald's, který nedávno otevřel ve své restauraci v Průhonicích první kavárenský koutek.