Whirlpool je největším světovým výrobcem takzvané bílé techniky, což jsou pračky, chladničky a další přístroje pro domácnost. "Vzhledem k poklesu, kterým prochází celé odvětví, musí Whirlpool přesunout výrobu do větších, novějších a úspornějších továren. V kategorii chladniček jsou takové závody v Mexiku," řekla k plánům firmy analytička společnosti Cowen & Co Laura Champineová.

Firma si v posledních dvou čtvrtletích vedla nad očekávání dobře, hlavně díky větším úsporám. Plán zrušit v USA zmíněných asi 1100 pracovních míst prý vyhlídky firmy na letošní rok nijak neovlivní. O úsporách, které tento krok přinese, ovšem firma hovořit nechtěla.

Whirlpool se nyní snaží najít nejvhodnější lokalitu, kde by umístil svou divizi Refrigeration Product Development Center. Ta je teď v areálu závodu v Evansville a zaměstnává asi 300 lidí.

Zatímco Whirlpool už má jasno v tom, že výrobu chladniček s mrazicím boxem v horní části spotřebiče přesune na svou divizi v Mexiku, management zatím neví, kde se budou vyrábět zařízení na výrobu ledu.

Whirlpool už konsolidoval výrobu v Číně a snížil příspěvky, které vyplácí zaměstnancům na důchod. Zavřel několik závodů a snížil kapitálové výdaje, aby v průběhu hospodářské recese a celkového poklesu poptávky omezil výdaje.

Firma uvedla, že výhled tvorby zisku a peněžních toků na letošní rok zůstává beze změn. V červenci už ale zvýšila spodní pásmo předpokládaného zisku na akcii ze tří dolarů na 3,50 USD. Horní hranici pásma nechala na čtyřech dolarech. Akcie firmy se nyní prodávají za zhruba 66 dolarů (asi 1170 Kč).
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru