Hospodaření společnosti Schlecker, která v tuzemsku provozuje síť stejnojmenných drogerií, se loni vrátilo zpět z černých čísel. Firma vykázala čistý zisk 46,3 milionu korun po ztrátě 37 milionů korun v roce 2007. Informace pochází z účetní závěrky společnosti Schlecker. Německý drogistický řetězec Schlecker na začátku roku 2007 koupil síť tuzemských drogerií Droxi, a poté je přejmenoval na Schlecker.

Tržby společnosti Schlecker za prodej zboží ale loni v ČR meziročně klesly o zhruba 54 milionů korun z 1,882 miliardy korun v roce 2007 na 1,828 miliardy korun. Stalo se tak i navzdory tomu, že počet tuzemských drogerií Schlecker se zvýšil ze 152 prodejen na konci roku 2007 na 163. Vedení společnosti ve výroční zprávě za rok 2008 uvedlo, že letos firma plánuje v ČR otevřít dalších 20 nových obchodů.

Trh drogistických specialistů roste

Konkurenční drogistický řetězec dm drogerie markt v hospodářském roce 2008, který skončil loni v září, zvýšil v Česku čistý zisk meziročně z 30,6 milionu korun na 116,7 milionu korun. Firma dm drogerie markt letos na jaře v ČR provozovala 155 drogerií, přičemž jejich tržby v Česku loni vzrostly meziročně o 749 milionů korun na 3,474 miliardy korun.

Mezi další významné hráče na tuzemském trhu s drogistickým zbožím patří společnost p.k. Solvent (zhruba 670 drogerií Teta a Family) a firma Rossmann, která na konci loňského roku v ČR podle údajů Incoma GfK provozovala 109 prodejen.

Obliba specializovaných drogerií v posledních letech u českých zákazníků roste. Zatímco v roce 1998 je při nákupu drogistického zboží a kosmetiky preferovalo 26 procent a v roce 2000 24 procent účastníků průzkumu firem Incoma GfK a GfK Czech, tak loni to bylo již 39 procent.

Tržby čtyř největších drogistických řetězců p.k. Solvent, dm drogerie markt, Rossmann a Schlecker loni ve srovnání s rokem 2007 podle předběžných údajů Incoma GfK a časopisu Moderní obchod vzrostly o 1,8 miliardy korun na rekordních 13,7 miliardy korun.