Ed van de Weerd na této pozici vystřídal Roberta de Groota, který se vrací do Nizozemska. Informoval o tom Libor Kytýr, mluvčí společnosti Ahold Czech Republic, která prodejny Albert v Česku provozuje.

Ed van de Weerd bude přímo odpovědný generálnímu řediteli značky Albert ČR. Na starost bude mít dokončení modernizace a rebranding všech prodejen Albert.

Nový viceprezident působil od května 2006 jako ředitel pro kategorii trvanlivých potravin ve společnosti Albert Heijn v Nizozemsku. Předtím pracoval ve společnosti Vodafone v Austrálii a Anglii a ve firmě Procter & Gamble.

Novým viceprezidentem Aholdu CR je Ed van de Weerd - čtěte ZDE

Co je Ahold ČR

V průběhu letošního léta plánuje společnost Ahold postupně zmodernizovat v tuzemsku všech 226 svých supermarketů Albert. Chce jim dát stejnou vizuální podobu, jako má 56 hypermarketů Albert, jejichž rekonstrukce byla ukončena na přelomu června a července.

V letošním roce Ahold v ČR ve dvou vlnách zavřel celkem 20 ztrátových supermarketů Albert a jeden hypermarket Hypernova. Prvních 15 prodejen přestalo fungovat 1. června a zbývajících šest 1. července. Další obchody firma zavírat neplánuje.

Loni Ahold podle odhadu společnosti Incoma GfK a časopisu Moderní obchod vykázal v ČR tržby 44 miliard korun a mezi deseti největšími obchodníky byl třetí. Nejvíce v roce 2008 v tuzemsku utržily hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl německé obchodní skupiny Schwarz (54,5 miliardy korun). Druhá pozice připadla obchodnímu řetězci Tesco (47 miliard korun).

Ve druhém čtvrtletí měl nizozemský maloobchodní řetězec Ahold tržby 6,43 miliardy eur (asi 164 miliard Kč), což je meziroční nárůst o 11,5 procenta.