Pivními fajnšmekry opovrhovaný obal se vrací. Největší pivovarnická skupina Plzeňský Prazdroj včera představila svoji jedenapůllitrovou PET lahev pro laciné značky Klasik a Primus. Chce napodobit úspěšný start a ještě úspěšnější růst prodeje značek Zlatopramen a Starobrno, které ve stejně velké tvrzené plastové lahvi uvedla v dubnu na trh trojka trhu Heineken.

"Vaříme tradiční česká piva, pro která je nejlepším a časem prověřeným obalem skleněná vratná láhev, ale v poslední době si i PET lahev našla v segmentu levných piv cestu ke spotřebitelům," zdůvodňuje Vladimír Jurina z Plzeňského Prazdroje.

Odvolává se na průzkum agentury Simply5, podle které je PET vnímaný mnoha spotřebiteli jako příležitostný obal pro lacinější piva.

Pivo z "petky": Nějaké novinky pivovary vymýšlet musí

Spojení pivo a PET lahev není sice novinkou, už léta prodávají Pivovary Staropramen svého Měšťana v klasické PET lahvi, ale postupně tenhle obal z trhu prakticky zmizel. I když konkrétně Měšťan je v hypermarketech k dostání stále.

"Jeho prodeje se drží na stabilní úrovni," říká šéf Staropramene Zbyněk Kovář. Jeden čas byla v Česku k mání i značka Staropramen ve speciální tvrzené půllitrové lahvi, ale tu v Česku druhý největší tuzemský pivovar před časem přestal prodávat.

Ve statistice tuzemských pivovarů, které vévodí sudy a skleněné lahve, měl PET obal loni podíl blízký nule procent. Jenže letošek, zdá se, statistickými čísly pohne. Plastové maxilahve od Heinekenu měly nečekaný úspěch. Značek Zlatopramen a Starobrno, přestože nepatří do kategorie nejlacinějších, se v PET za první tři týdny prodalo 1,2 milionu kusů. "Prodeje považujeme za velmi úspěšné," pochvalovala si mluvčí Heinekenu Kateřina Eliášová.

V případě nově zaváděných typů nejde o PET lahve klasického tvaru a materiálu. "Ten klasický je ke škodě piva náchylnější na prostupnost kyslíku. To opravdu není obal pro delší skladování a trvalost chuti," připomíná nezávislý plzeňský sládek Josef Krýsl.

Jiná kategorie jsou právě tvrzené a neprostupné plasty. "Ale i tak zůstane pivní PET jen okrajová záležitost bez masivního rozšíření. Nějaké novinky pivovary vymýšlet musí," dodává Krýsl.

 

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru