Google zaznamenal ve druhém čtvrtletí čisté příjmy ve výši 1,48 miliardy dolarů ve srovnání s příjmy 1,25 miliardy dolarů za stejné období v loňském roce.

Tržby společnosti od dubna do června činily 5,52 miliardy dolarů, proti loňskému roku stouply o tři procenta. Analytici předpokládali tržby ve výši 5,49 miliardy dolarů.

Podnikatelský model Googlu je postaven tak, že firma získává příjmy právě z prodeje reklamy. Ve srovnání s jinými podniky, které fungují na podobném principu, je Google vůči hospodářskému propadu odolnější.

Tržby už se firmě ale nezvyšují tempem 50 procent ročně, jak byli investoři zvyklí ještě před pár lety, neboť trh s reklamou nyní výrazně utlumila ekonomická krize.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru