Ve dvacátém století můžeme najít několik skladatelských typů: experimentátory hledající nové formy a zdánlivě odtržené od světa, na druhé straně profesionály showbyznysu či filmové hudby, kteří tvorbu neberou příliš osobně.

Skladatel Philip Glass, který dnes vystoupí v pražském Kongresovém centru, reprezentuje oba hudební přístupy. V době svých hudebních začátků patřil k experimentátorům a je to bezpochyby i zdatný profesionál, zároveň ovšem nabízí publiku image skladatele romantika, relikt 19. století, kdy tvůrce hudbou sděloval své osobní poetické či mystické vize.

Glass v Praze představí spíše svou druhou tvář. Na koncertě zazní průřez jeho komorní hudbou od osmdesátých let do současnosti: výběr z cyklů Etudes a Metamorphosis pro sólový klavír, ale také Songs and Poems for Solo Cello napsané v roce 2006 pro violoncellistku Wendy Sutter, která se v Praze rovněž představí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.