Zhruba 70 klientů cestovní kanceláře Tomi Tour nedostalo v Egyptě domluvené ubytování. Objednaný hotel je po nočním příletu odmítl přijmout, s náhradním ubytováním nejsou turisté spokojeni.

Informaci uvedl včera server tn.cz. Podle jednoho z klientů jim delegátka cestovní kanceláře řekla, že Tomi Tour má vážné finanční potíže. To ale marketingový ředitel a reklamní tvář cestovky Václav Fischer označil za nesmysl.

Podle mluvčího asociace cestovních kanceláří Tomia Okamury mají klienti nárok na ubytování ve stejné či vyšší kategorii. "Když hotel neodpovídá smlouvě, mají nárok na odškodnění. Ubytování v nižší kategorii je protizákonné," řekl Okamura.

Nejde o první problém Tomi Tour. V květnu si asi třicet jejích klientů nedobrovolně prodloužilo dovolenou. Úřadům se prý nelíbilo, že by měli cestovat z jiného letiště, než přistáli.

Server iDnes.cz a televize Nova také informovaly o obvinění ze strany egyptské asociace cestovních kanceláří. Podle ní Tomi Tour dluží agentuře TAT 900 tisíc dolarů. Fischer to odmítl s tím, že jde o praktiky konkurence.

V lednu se také objevily inzeráty, pomocí kterých hledala pražská advokátní kancelář Ostrý, Purkyt, Hruška & Partners věřitele Tomi Tour. Její jednatel Lubomír Popelář to označil za pokračování sporu s TAT.

Tomi Tour vlastní ze dvou třetin Lubomír Popelář, zbytek drží německá společnost Tomi Tour GmbH.