I přes všudypřítomné úspory plánují mnohé banky rozšiřovat pobočkovou síť. Finanční domy se už ale rozhodně nechtějí rozpínat do menších měst či obcí. Mají totiž políčeno na obchodní centra, kde se koncentruje velké množství jejich zákazníků.

Například Česká spořitelna plánuje obsadit obchodní a společenská centra, nová sídliště a obytné čtvrti. "Jde o místa atraktivní z hlediska současného životního stylu našich klientů," vysvětluje strategii Pavla Langová z tiskového centra banky. V letošním roce spořitelna otevřela již 14 poboček a v plánu má dalších šest přírůstků.

Podobně Raiffeisenbank plánuje otevírat pobočky především v městech nad 50 tisíc obyvatel. "Brzy také otevřeme pobočku na hlavním nádraží v Praze," informuje Tomáš Kofroň, mluvčí Raiffeisenbank.

Trendem je rozšiřování otevírací doby poboček. Česká spořitelna například zřizuje kontaktní centra s víkendovým provozem zejména právě v nákupních a obchodních centrech. O víkendu jich funguje už patnáct. Menší banky v expanzi šláply na brzdu. Se stavem 28 poboček v nejdůležitějších městech je pro letošek spokojena LBBW Bank. Status quo vyhlásila i Volksbank.

Nejhustější sítí nyní disponuje Poštovní spořitelna s 3348 obchodními místy, která využívá síť České pošty. Do konce roku chce otevřít dvě finanční centra.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru