Vozy 81-71 tvořily dominantní část vozového parku metra na všech jeho trasách. Do Prahy přijížděly po vlastní ose, kdy ujely přibližně dva a půl tisíce kilometrů z Mytiščinského strojírenského závodu u Moskvy.

Čtvrteční "jízdu pro pamětníky" narušil vandal, který na soupravu hodil plechovky s barvami a pak utekl.

Původně měly v pražském metru jezdit soupravy vyvinuté v pražské továrně ČKD. Prototypy absolvovaly zkušební jízdy, pak však přišla srpnová okupace v roce 1968 a rázem bylo vše jinak. Praha dala přednost nákupu sovětských vozů – již tehdy technicky i esteticky zastaralým.

Kvůli této koncepční změně se v metru musela upravit nejen řada technických záležitostí, ale také třeba Nuselský most (tehdy most Klementa Gottwalda). Ten totiž na takovou váhu vlaků nebyl konstruován a musel se dodatečně vyztužit. Do tubusu mostu, jímž metro projíždí, musel být položen ocelový rošt, který pomáhal rozložit hmotnost těžkých vagónů.

Toto technické opatření mělo ovšem jeden nechtěný efekt, s nímž se obyvatelé pražského Nuselského údolí setkávají dodnes – přejezd souprav vyvolává hluk, který je v nočních hodinách slyšet stovky metrů od mostu.

Původní sovětské soupravy začaly z pražského podzemí mizet na přelomu tisíciletí, kdy je začaly nahrazovat modernizované vozy 81-71M a pak zcela nové vlaky M1, které jezdí na lince C.