Americký nápojový gigant PepsiCo Inc. otevřel v Číně novou "zelenou" továrnu a plánuje v příštích dvou letech v zemi vystavět dalších pět podobných závodů. Druhý největší výrobce nealkoholických nápojů na světě již v listopadu uvedl, že hodlá v nejlidnatější zemi světa v příštích čtyřech letech investovat celkem jednu miliardu dolarů (18,5 miliardy Kč) a nové továrny jsou součástí tohoto plánu.

Továrna se nachází ve městě Čchung-čching na západě země a splňuje požadavky mezinárodně uznávaného hodnocení ohleduplnosti k životnímu prostředí LEED (Leadership in Energy and Environmental Design). V příštích dvou letech chce firma otevřít další podobné továrny ve městech Kchun-ming, Čeng-čou, Čchüan-čou, Lan-čou a Nan-čchang.

Cola versus Pepsi

Zpráva PepsiCo přichází krátce poté, co její hlavní konkurent Coca-Cola oznámil otevření dvou nových stáčíren v Číně. Rozvíjející se trhy, jako Čína a Indie, jsou pro obě společnosti velmi důležité, protože recese a změny spotřebitelských zvyklostí omezují jejich prodej na hlavním trhu ve Spojených státech.

PepsiCo má v současnosti v Číně 26 závodů, které vyrábějí brambůrky Lays a některé nápoje, jako Tropicana Guo Bin Fen a Cao Ben Le, které se inspirují v tradiční čínské medicíně, napsala agentura Reuters.

Zisk PepsiCo se ve čtvrtém čtvrtletí propadl o více než 40 procent na 719 milionů dolarů kvůli jednorázovým nákladům a nižšímu prodeji nealkoholických nápojů v Severní Americe. Celkové tržby nicméně stouply o tři procenta na 12,73 miliardy dolarů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru