Praha je 13. nejatraktivnějším městem pro maloobchodníky v Evropě a v regionu střední Evropy jí patří prvenství. Vyplývá to z letošního žebříčku, který na základě spotřebitelských výdajů a nájemného v nejlepších lokalitách hlavních evropských měst sestavily realitní poradenská firma Jones Lang LaSalle a společnost Experian. Nejlépe v průzkumu dopadl Londýn, za kterým následují Paříž a Řím.

"Žebříček analyzuje mezinárodní výdaje, rozdíly ve výdajích na hlavu v jednotlivých zemích, maloobchodní nabídku v jednotlivých městských centrech a vliv konkurenčních mimoměstských obchodních center všech hlavních evropských destinací," sdělila společnost Jones Lang LaSalle.

Praha na žebříčku nejlepších měst pro maloobchod předběhla například Lyon, Amsterodam, Kolín nad Rýnem, Brusel či Manchester. Umístění Prahy na 13. místě podle ředitelky maloobchodu pro střední a východní Evropu společnosti Jones Lang LaSalle Beatrice Moutonové není překvapivé vzhledem k tomu, že Praha patří mezi turisticky atraktivní destinace a z hlediska maloobchodu má dobře uspořádané centrum.

"Unikátní rozvržení města umožnilo vznik hlavní obchodní třídy podél ulice Na Příkopě a na Václavském náměstí. Domovem luxusních značek, jako jsou Hermes, Louis Vuitton, Ferragamo, Cartier, Christian Dior, Escada, Dunhill a Hugo Boss, se stala ulice Pařížská," podotkla Moutonová.

Střední a východní Evropa ale představuje pouhých deset procent z 50 nejatraktivnějších evropských měst, což prý svědčí o tom, že navzdory boomu ve výstavbě obchodních ploch tato města ještě stále zaostávají za městy západní Evropy, co se týče nabídky maloobchodních prostor.