Takzvaná prasečí chřipka může sice přinést nepatrně vyšší tržby lékárnám, ale jinak ji česká ekonomika nepocítí. Shodují se na tom alespoň analytici, které Hospodářské noviny oslovily.

"Zahýbat ekonomikou by mohla pouze v případě, že by v Česku vypukla skutečná epidemie. Jednotky nebo desítky případů nebudou mít na byznys žádný vliv," tvrdí Pavel Sobíšek, analytik společnosti Unicredit Bank.

"Maximálně se může zvýšit poptávka po lécích proti chřipce v lékárnách, ale čeští výrobci to nezaznamenají, ti je nevyrábí," dodává Karel Potměšil, analytik společnosti Cyrrus.

Strach zatím nemají ani cestovní kanceláře či hoteliéři. "V Evropě je chřipka všude a jezdí se tam. Já osobně si myslím, že je s touto chřipkou často spojována zbytečná hysterie. Pokud by však média masírovala lidi zprávami typu zůstaňte doma, nikam nechoďte, onemocníte, mohly by dopad pocítit hotely a restaurace," říká například Vlastislav Šos, viceprezident Asociace hotelů a restaurací.