Plzeň připravuje zřízení prvního samostatného jízdního pruhu pro vozidla městské hromadné dopravy. Přibližně kilometrový úsek se vybuduje v travnatém středním pásu mezi dvěma směry Rokycanské třídy od benzinové stanice u nájezdu z mostu nad vlakovým nádražím až po křižovatku s Jateční třídou.

Ten bude pouze pro MHD ve směru do části Doubravka. Město bude spolupracovat s Ředitelstvím silnic a dálnic, které by také mělo platit většinu ze zhruba osmdesátimilionových nákladů.

Primátor Pavel Rödl za ODS řekl, že zřízením zvláštního pruhu se zkrátí doba jízdy vozů MHD v průměru o 75 vteřin. "Ono se to zdá být poměrně málo, ale při počtu autobusů a trolejbusů, které tam jezdí, by to dopravním podnikům umožnilo nasadit o několik vozů méně, takže by ušetřily," vysvětlil.

Stavba si vyžádá mimo jiné úpravy křižovatky, s tou se ale stejně počítalo. Součástí projektu jsou také bezpečné přechody, neboť lidé budou nuceni přecházet dvouproudou rušnou komunikaci. Město se také domlouvalo s pivovarem, který má na trase odbočovací pruh do části areálu.


"Slíbili nám, že by posunuli svoji bránu víc do areálu, aby kamiony, které k nim odbočují, mohly najet dovnitř, a neblokovaly tak dopravu v pruhu MHD," poznamenal primátor Rödl. Doufá, že projekt nedoplatí například na nutné škrty ve státním rozpočtu kvůli krizi a že se ho podaří realizovat.

Město zároveň tipuje další místa, kde by se v budoucnu mohla MHD dostat do vlastního jízdního pruhu. Týká se to například Karlovarské třídy ze sídliště Lochotín ve směru do centra.