V dvojznačné, ale šťastné moci dvou třináctek proběhla premiéra nové inscenace opery Antonína Dvořáka Rusalka. Třinácté nastudování v pražském Národním divadle předvedené třináctého května se pokusilo přinést nový pohled na nejoceňovanější Dvořákovu operu (cynici by řekli, na jedinou Dvořákovu operu, hodnou toho jména).
Režisér a šéf opery Národního divadla Jiří Heřman zbavil Rusalku kýčovité pohádkovosti, přesněji otočil ji méně používaným směrem: proměnil ji ve svět věčných symbolů a archetypů. Proto také pročistil scénu a dokonale využil její prostorovou hloubku a šířku.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...