V dvojznačné, ale šťastné moci dvou třináctek proběhla premiéra nové inscenace opery Antonína Dvořáka Rusalka. Třinácté nastudování v pražském Národním divadle předvedené třináctého května se pokusilo přinést nový pohled na nejoceňovanější Dvořákovu operu (cynici by řekli, na jedinou Dvořákovu operu, hodnou toho jména).

Režisér a šéf opery Národního divadla Jiří Heřman zbavil Rusalku kýčovité pohádkovosti, přesněji otočil ji méně používaným směrem: proměnil ji ve svět věčných symbolů a archetypů. Proto také pročistil scénu a dokonale využil její prostorovou hloubku a šířku.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se