Praha bude možná muset zrušit několik set přechodů, které vedou přes tramvajové pásy. Podle vyhlášky ministerstva dopravy z roku 2006 totiž může být přechod v těchto místech pouze tehdy, pokud je tam světelná signalizace, tedy semafor.

Ministerstvo dopravy na znění vyhlášky trvá a požaduje po městu její dodržování. Praha tak bude muset přechody přes tramvajové koleje, kterých je podle odhadu Technické správy komunikací (TSK) až 500, buď osadit semaforem, nebo zrušit.

Praha bude možná muset zrušit několik set přechodů, které vedou přes tramvajové pásy. Vyhláška číslo 193 vstoupila podle mluvčího ministerstva dopravy Martina Kupky v platnost 1. července 2006. Na napravení toho, co bylo v rozporu s vyhláškou, měly města, obce a další subjekty rok a půl. Ministerstvo ale podle Kupky nemůže ty, kteří vyhlášku nedodržují, nijak postihovat.

"S ministerstvem vedeme už dva roky jednání," řekl Miroslav Rajchart z odboru dopravy pražského magistrátu. Podle něho se hlavní město pokusilo vyjednat změnu vyhlášky, ministerstvo ale na úpravu přistoupit nechce.

Je v tom zmatek

Ministerstvo nařízení odůvodňuje tím, že přechody přes tramvajové pásy mnohé chodce matou. "Pro tramvaje totiž neplatí absolutní přednost chodce na přechodu," řekl Kupka.

Mluvčí TSK Tomáš Mrázek prohlásil, že v poslední době dostávají od magistrátu a městských částí více požadavků na odstranění přechodů. "Zatím jsme vybrousili jen několik přechodů, například na Palmovce nebo v Libni," dodal Mrázek.

Podle Rajcharta je jen na nejdůležitějších pražských tramvajových tratích kolem 240 přechodů bez semaforů, celkem jich může být podle Mrázkova odhadu v metropoli kolem 500. Umístění semaforů na všech těchto přechodech by tak město vyšlo na desítky až stovky milionů korun. Pokud by město přechody nezrušilo, ani na ně neumístilo semafory, mohlo by mít problémy v případě, že by se na tomto místě stala dopravní nehoda.