Radnice Prahy 4 chce kvůli množství aut na magistrále navrhnout semafory již před Jižním Městem. Ty by podle představ čtvrté městské části měly při dopravních potížích zastavit auta ještě před Prahou. Novinářům to tuto středu řekl starosta této městské části Pavel Horálek (ODS). Radnice tak reaguje na zúžení Legerovy ulice, které prosadila Praha 2. Omezení podle Prahy 4 mírně zhoršilo dopravu na jejím území.

"Praha 4 cítí zhoršení situace. Se zúžením magistrály nejsme spokojeni," řekl místostarosta Martin Hudec (ODS). Řidiči podle něj sjíždějí z magistrály ještě před Nuselským mostem, čímž se zvýšil počet automobilů například v ulicích Budějovická, Vyskočilova, Spořilovská nebo Michelská.

Zúžení magistrály představitelé čtvrté městské části označují za sobecké. Doprava v Legerově ulici se podle nich zklidnila na úkor obyvatel ulice 5. května. "Kdyby Praha 2 přišla s řešením, které by jí pomohlo a neomezilo Prahu 4, tak bych jí tleskal," řekl starosta. Chce proto požádat magistrát, aby se zasadil o nápravu.

Problémy a řešení 

Řešením má být buď vrácení čtvrtého pruhu na magistrálu nebo například umístění semaforu před Jižní Město. "Nejsem dopravní inženýr. Chci jen, aby si experti sedli a nějaké řešení vymysleli, stejně jako vymysleli zúžení Legerovy ulice," řekl  dále starosta.

Podle Prahy 4 je největším problémem křižovatka Legerovy ulice s ulicí Rumunskou, která dopravní zácpy posouvá na čtvrtou městskou část. "Doprava by mohla být například regulována již u Jižního Města prostřednictvím variabilního upozorňování na rychlost nutnou k hladkému průjezdu," uvedl starosta Pavel Horálek.

Radnice Prahy 2 naopak zúžení magistrály v Legerově ulici hodnotí jednoznačně kladně. Podle zástupce starostky druhé městské části Václava Vondráška (ODS) zde počet aut nestoupl a doprava se zklidnila, protože řidiči méně přejíždějí z pruhu do pruhu. Kladně hodnotí i snížení hlukové zátěže.

Legerovu ulici Technická správa komunikací zúžila 14. března na žádost Prahy 2 - v úseku od Nuselského mostu ke křižovatce s ulicí Rumunskou mají řidiči k dispozici pouze tři pruhy. Městská část si od tohoto kroku slibuje, že se zlepší životní prostředí v ulici a sníží se hluk. Opatření bude trvat půl roku, pak bude vyhodnoceno. Severojižní magistrálou denně projede téměř 100 000 aut. V jejím okolí jsou překračovány limity škodlivin v ovzduší i hlukové limity.

Související