Logistice se ve střední Evropě daří, alespoň podle výsledků skupiny CS Cargo. Ta v loňském roce dokázala své tržby meziročně navýšit o 56 procent na 250 milionů eur (6,8 miliardy korun).

"I přes složitý závěr byl pro nás loňský rok velmi příznivý. Dosažený růst tržeb nejlepší v historii skupiny," říká finanční šéf skupiny Filip Otruba.

Za nárůstem tržeb stály i čtyři akvizice. Pod křídla CS Cargo přibyl operátor kusových zásilek CS Expres, specialista na námořní a leteckou dopravu AirSea, konkurenční logistická společnost JTC Transcentrum a polská TSL Unitrans.

Navzdory konkurenci si firma udržela marži ve výši 11,4 procenta, a dosáhla tak provozního zisku (EBITDA - zisk před započtením úroků, daní a odpisů) ve výši 28,5 milionu eur, to je zhruba 770 milionů korun. Svou pozici na středoevropském trhu, ale CS Cargo neupevňuje jen nákupem konkurence. Získala nové kontrakty například se společnostmi Kofola či Redbull.

Navzdory krizi nepřišla skupina v loňském roce o žádného ze svých klíčových klientů. Kontrakty se naopak prodlužovaly s klienty, jako jsou Plzeňský Prazdroj, Tesco, Staropramen a Continental.

"V roce 2009 chceme dosáhnout především stabilizace po loňské razantní expanzi. Současná situace na trhu není jednoduchá. Pro nás ovšem představuje i příležitost pro získávání nových kontraktů," říká Filip Otruba. Akcionáři skupiny Marek Lehečka a Petr Zveřinský plánují navýšit základní jmění. Dceřiné firmy - servisní Truck Point a ČSAD Jičín - pak mají být začleněny přímo do CS Cargo. Společnost působí v osmi evropských zemích a provozuje asi 1000 kamionů.