Podání daňového přiznání přes web je nejrychlejší a nejpohodlnějsí cestou. Vyhnete se frontám na finančním úřadě i na poště a ušetříte přitom čas i peníze za poštovné. Celá věc má ovšem háček. Abyste mohli formulář na úřad odeslat, musíte vlastnit elektronický podpis. Podat přiznání lze sice i bez podpisu, ovšem poté se stejně musíte do tří dnů dostavit na finanční úřad, abyste jej podepsali.

Pokud se pro zaslání přes internet rozhodnete s tím, že chcete využít i elektronický podpis, připravte se na časové a finanční výdaje. Podpis ovšem poté můžete používat i při elektronické komunikaci s dalšími úřady.

V současnosti podpis v Česku vydává několik firem. Jsou to První certifikační autorita, www.ica.cz, dále eIdentity, www.eidentity.cz, a Česká pošta, qca.postsignum.cz.

Na jejich webech se registrujete, zažádáte si o podpis a po odsouhlasení příslušných smluv si jej buď sami vygenerujete, nebo jej připraví na obchodním místě poskytovatele. Tam pak zajdete podepsat konečnou smlouvu. K získání podpisu budete většinou potřebovat jeden průkaz totožnosti. U OSVČ také mohou někteří poskytovatelé vyžadovat výpis z živnostenského rejstříku. Cena podpisu je přitom nejlevnější u České pošty, kde stojí 190 korun.