Natočení desky s muzikanty ze všech kontinentů už dávno není považováno za dostatečně výrazný tah. Jenže zkraje devadesátých let, kdy ve walkmanech zvolna vyhasínal Graceland Paula Simona, šlo o víc; pojem world music byl v kurzu a s pádem železné opony i chátrajícím apartheidem se podobné gesto přímo nabízelo.

Ne náhodou jej učinil anglický zpěvák a skladatel Peter Gabriel, toho času již známý také jako autor písně o jihoafrickém aktivistovi Bikovi a zároveň spoluzakladatel worldmusicového festivalu Womad i vydavatelské značky Real World.

Právě z intenzivního nahrávání v jejích studiích vzešly pestrobarevné hudební tvary, které s odstupem sedmnácti let až nyní vycházejí na albu Big Blue Ball.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.