Počátkem května skončil druhý ročník Kurzu obchodní diplomacie, který se vloni osvědčil jako nový typ povinné předvýjezdové přípravy pracovníků obchodně-ekonomických úseků zastupitelských úřadů ČR a ředitelů zahraničních kanceláří CzechTrade a CzechInvest. Prostřednictvím intenzivních 176 hodin výuky jej letos úspěšně absolvovaly na tři desítky účastníků. Kurz připravila agentura CzechTrade v rámci Exportní akademie, která je jedním z dvanácti projektů Exportní strategie ČR na léta 2006 - 2010, ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu a Diplomatickou akademií MZV. Jeho cílem je rozvoj nejen teoretických znalostí našich zástupců v zahraničí, ale zejména jejich praktických dovedností, a to moderními metodami výuky včetně využití informačních a komunikačních technologií.

"Stanovili jsme si jakýsi ideální profil obchodního diplomata," vysvětluje záměr Lada Rindošová, vedoucí projektu Exportní akademie a ředitelka odboru lidských zdrojů a fondů EU agentury CzechTrade.

"Kromě odborných znalostí z oblasti mezinárodního obchodu, marketingu, práva, diplomatické etikety, a pochopitelně schopnosti komunikovat v příslušném jazyce, sem patří i řada měkkých dovedností, jejichž osvojení je podmínkou efektivního využívání znalostí v každodenní práci. Je to například způsobilost k obchodnímu vyjednávání či řešení krizových situací, budování vztahu, umění komunikace, otevřenost změně a mnohé další. Náš kurz tedy obsahuje nejen odborné přednášky, ale interaktivně, formou například modelových situací či případových studií, trénuje i tyto dovednosti. Kromě toho se snažíme, aby moduly zaměřené na odborné znalosti přednášeli spolu s vysokoškolskými lektory i renomovaní odborníci z komerčních firem," dodává Lada Rindošová.