Německý řetězec Lidl, který patří skupině Schwarz, "špehoval" své zaměstnance. Německý magazín Stern ve svém posledním čísle uvedl, že společnost dlouhodobě sledovala pomocí kamer pohyb každého pracovníka nejen na prodejně, ale i na toaletách.

Lidl měl podle magazínu také seznam, na kterém si vedl jména zaměstnanců, kteří měli například tetování nebo byli na prodejnách příliš hluční. "Paní J. se chlubí paní L. tím, že nikdy nezaplatila televizní poplatky, protože televize je registrovaná u rodičů, kde už nějaký čas nežije," citoval například Stern ze záznamů firmy o sledování pracovníků, které má k dispozici.

Společnost nařčení odmítá s tím, že kamery byly v prostorách prodejen nainstalovány především proti zlodějům.

Informace o sledování zaměstnanců Lidlu v současnosti prošetřuje ministerstvo vnitra spolkové země Bádensko-Württembersko. Na sledování Lidlu pomocí kamerového systému upozornil německý odborový svaz pracovníků už v roce 2004.