Vedení pošty nyní přišlo s pětiletým strategickým plánem, který má podnik zhodnotit a připravit na případnou privatizaci.

"Síť poboček budeme řešit podle potřeby. Tam, kde je to neekonomické, můžeme nasadit motorizované doručování, naopak tam, kde vznikla potřeba poboček, jako třeba v nových satelitních zástavbách, budeme zřizovat nové," říká šéf České pošty Karel Kratina.

Privatizace? Žádný spěch

Z nové strategie pošty, kterou mají HN k dispozici, vyplývá, že pošta má do pěti let vydělávat nejméně o šest miliard více než nyní. Její letošní tržby by se měly pohybovat okolo sedmnácti miliard.

To souvisí s cílem zvýšit hodnotu pošty, aby ji bylo možné výhodně privatizovat. Se samotnou privatizací stát zatím nespěchá. Na první krok, tedy změnu pošty ze státního podniku na akciovou společnost, si dal čas do konce příštího roku.

Pošta chce dál poskytovat takzvanou univerzální službu, tedy ze zákona povinné doručování obyčejných zásilek a částečně i balíků do všech míst a nabídku základních peněžních služeb. Protože tyto služby dotuje, chce mít možnost je zdražit na nákladové ceny nebo čerpat státní dotace, které ztráty pokryjí.

Nespokojení zákazníci

Podle čerstvého průzkumu telekomunikačního úřadu není více než čtvrtina lidí a pětina firem spokojena se službami pošty. Podle Kratiny bere pošta výzkum vážně, a právě nová strategie má zajistit, aby v budoucnu byla pošta stejně vážená jako třeba ta německá.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru