Polský prodejce počítačů AB koupí ostravskou počítačovou firmu AT Computers, která je třetím největším distributorem počítačů a elektroniky na českém trhu.

Vznikne tak jeden z největších obchodníků s počítači v regionu s ročními tržbami 16 miliard korun. Firmy to uvedly v tiskové zprávě, hodnotu transakce ale nezveřejnily.

Firma AB, která je registrovaná na varšavské burze, získá v rámci skupiny AT Computers distribuční firmy působící v Česku a na Slovensku, více než 210 maloobchodních prodejen Comfor Stores a největšího tuzemského výrobce počítačů AT Campus s roční kapacitou 100 tisíc PC.

"Jedním z klíčových faktorů, které ovlivnily naše rozhodnutí o spojení sil s AT, jsou zkušenosti společnosti na českém a slovenském trhu informačních technologií a profesionalita managementu," uvedl předseda představenstva a většinový vlastník AB Andrzej Przybyło. Vedení firem skupiny AT Computers podle něj nový majitel nezmění.

Loni měla AB tržby v přepočtu devět miliard korun. Prodává programové vybavení, IT zařízení, spotřební elektroniku a vybavení pro mobilní komunikace. Klíčovými partnery jsou Hewlett-Packard, Asus, Intel, Microsoft, Acer, Fujitsu-Siemens, LG, Samsung, Creative Labs.

To je velmi podobné portfolio partnerů, které má česká společnost AT Computers. Ta v roce 2006 zaznamenala obrat 6,58 miliardy korun proti 5,5 miliardy o rok dříve.

Loni vyrobila 54 227 kusů stolních počítačů, když nárůst proti roku 2005 činí 12,6 procenta. Počítače z distribuce AT Computers jsou v Česku prodávány prostřednictvím největší specializované sítě Comfor, v síti Triline a u dalších odběratelů.

Poláci koupí AT Computers vstupují na velmi lukrativní a rychle rostoucí trh. Podle mezinárodní výzkumné společnosti Gartner totiž letos prodej počítačů v České republice poroste o 25 procent, což je více než dvojnásobek růstu očekávaného ve světě. Společnost pro příští rok očekává globální růst o 11 procent.

Podobně rychle přitom trh rostl i v loňském roce. To se v České republice prodalo více než 782 tisíc nových počítačů, což je o 24,6 procenta více než v roce předešlém.

Na zvýšení tuzemského prodeje se vedle velkých firem a státní správy přitom stále více začínají podílet i domácnosti a středně velké firmy.