České zastoupení bývalo na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu vždy spíše symbolické. Ředitel festivalu Piers Handling se v první půli devadesátých let dokonce vyjádřil, že východní Evropa nemá Torontu co nabídnout, zejména ve srovnání s Koreou, Japonskem, Čínou či Argentinou.

Pak se ale objevil Svěrákův Kolja a Hřebejkův film Musíme si pomáhat, které se staly torontskými a později celoamerickými hity: festival jim poskytl publicitu jako málokterému jinému filmu z postkomunistické Evropy. Letos je českých tvůrců na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu zase víc. V kinech běží snímek Once s Markétou Irglovou, velkým hitem jsou Prázdniny pana Beana, kde na sebe významně upozorňuje Karel Roden.

Zatím jste si přečetli 40 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.