Ve shodě s doporučenou mapou používáme v popisu označení tras s písmenem K a příslušným číslem, v terénu ovšem najdeme jen dané číslo. Úsek vedený po Polsku je na mapě zřetelný a vesměs vede po silnicích a místních komunikacích. Trasa má dost míst k občerstvení, takže můžeme jet nalehko.V uvedené délce je velmi náročná a pro průměrného jezdce vyžaduje celodenní aktivitu. Vyřešíme-li si to s dopravou, můžeme začít ve Špindlerově Mlýně a skončit v Peci pod Sněžkou (51,5).
Z Pece pod Sněžkou stoupáme po cyklotrase K 1A se zelenou pěší značkou k Richtrovým boudám a ještě výš na Výrovku (1356 m) (5,5). Chata KČT s občerstvením i ubytováním stojí na místě původní boudy z l8. století a dalších po 2. světové válce vyhořelých chat. Máme za sebou první ze tří nejnáročnějších výšlapů dnešní trasy. Téměř po rovině sjedeme s červenou značkou k bufetu na Rozcestí (6,5) a pak s ní klesáme k Lahrovým boudám (9,5) a Hříběcím boudám (12). Za nimi se dostaneme na silnici u Rybničních domků a po ní dojedeme do Strážného (15). Odtud se značením cyklotrasy A1 a zároveň po žluté pěší značce odbočíme prudce vpravo, po pevné vozovce mírně vystoupáme nad Krásnou Pláň (18,5), lesní cestou sjedeme k chatě Hromovka (22,5) a po zpevněné cestě ještě níž do Špindlerova Mlýna (24,5). Vyjedeme po silnici s cyklotrasou K 15 k rozcestí U Dívčí lávky (26,5), k Medvědímu kolenu (27,5) a k Medvědím boudám (29,5) po cestě k Davidovým boudám (31) a ještě výš k Petrovce (33). Odtud sjedeme do Slezského sedla a vyjedeme na hraniční přechod Špindlerovka (35). Ocitáme se v Polsku a po červené sjedeme k parkovišti na křižovatce s cyklotrasou ER 2 (39). Po této se dáme vpravo, projedeme obcí Przesieka a pokračujeme přes Górny Karpacz s dřevěným kostelíkem ze 13. stol., který sem byl převezen z Norska v l9. století, až do významného turistického centra Karpacze (54). Záhumním pokračujeme do obce Krzaczyna a dál po silnici směrem na Kowary, ale před obcí z ní odbočíme vpravo a stoupáme k parkovišti na křižovatce pod Pomezními Boudami (62). Po hlavní silnici vpravo vyšlapeme na hraniční přechod u Pomezních Bud (64). Po cyklotrase K 24 nás čeká příjemný sjezd (ale mezi automobily) přes Dolní Malou Úpu (67,5) ke Spálenému mlýnu (69,5). Tady odbočíme s cyklotrasou K 1A ze silnice doprava, vystoupáme k chatě Jana (71,5) a střídavě mírně i prudce klesáme do Pece pod Sněžkou (76).

Jan Stráský
Autor je předsedou Klubu českých turistů, bývalý ministr a premiér

mapa
Mapa: Krkonoše a Jizerské hory, cykloturistická mapa 1:100 000, edice KČT č. 8

Trasa: 1. Pec pod Sněžkou - K 1A: 2. Výrovka (5,5) - 3. Strážné (15) - 4. Špindlerův Mlýn (24,5) - K 15: 5. Špindlerovka, hraniční přechod (35) - po červené: parkoviště na cyklotrase ER 2 (39) - 6. Karpacz (54) - parkoviště na křižovatce pod Pomezními Boudami (62) - Pomezní Boudy (64) - K 24: Dolní Malá Úpa, Spálený mlýn (69,5) - K 1A: Pec pod Sněžkou (76)