Dopravní policisté, kteří v současné době čelí kritice za to, že nejsou na silnicích téměř vidět, objevili nového viníka dopravních nehod. Je to vysoká tráva.

"Motoristé přes neposekané porosty špatně vidí, což jim vadí hlavně při odbočování a také při předjíždění," řekl ČTK vedoucí dopravní policie na Semilsku Milan Čermák.

Na některých místech se podle něj v plevelu nebo ve větvích dokonce ztrácejí dopravní značky.

Neposekaná tráva prý ohrožuje motoristy na Liberecku také u řady železničních přejezdů.

Vzrostlá tráva v příkopech podle policistů skrývá ještě jedno nebezpečí: Vysokou zvěř i divoká prasata.

"Když z hustého porostu vyběhne zvíře na vozovku, řidiči ho na vozovce uvidí až na poslední chvíli, a havárii nedokážou odvrátit," vysvětlil hrozbu důstojník dopravní policie na Českolipsku Vladislav Rataj.

Za problémy mohou podle policistů správci silnic: v případě silnic prvních tříd Ředitelství silnic a dálnic a v případě silnic druhých a třetích tříd krajská správa silnic. Za sekání trávy a prořezávání křovin v bezprostředním okolí železničních přejezdů zodpovídají České dráhy.

Správci silnic se hájí tím, že kosit nestíhají.

"Pokud nás policisté informují o nebezpečném neposekaném místě, vyjedeme tam co nejrychleji. Letos sekáme trávu u silnic již podruhé a někde dokonce potřetí. V Libereckém kraji se však staráme o 2100 kilometrů silnic a porosty kolem nich likvidujeme po obou stranách," prohlásil ředitel Krajské správy silnic v Liberci Petr Erban.

Ředitelství silnic a dálnic spravuje na Liberecku téměř 400 kilometrů silnic. "Problémy s výhledem se objevují například na Českolipsku u Dubé, kudy se jezdí na Prahu," přiznal liberecký provozní náměstek Josef Vrba.



Seriál HN

Jak přežít na silnici

23. 7.
Smrt má jméno motorka
24. 7.
Jsou kruhové objezdy opravdu bezpečné?
25. 7.
Jak to vidí řidiči kamionů
26. 7.
Proč nejsou v Česku vidět na silnicích čáry
27. 7.
Nejnebezpečnější silnice ČR