Jízda z Prahy přes Karlovy Vary do Sokolova by klidně mohla figurovat v nabídce agentur nabízejících adrenalinové zážitky. Doba trvání: až dvě a půl hodiny. Program: kolony, objíždění kráterů, snaha udržet za deště auto na silnici. Doplňkový program: neustálé uhýbání nebezpečně rychle předjíždějícím autům. Vše za cenu pár litrů paliva.

Nezapomenutelný zážitek

O neštěstí není na této silnici nouze. Třeba minulé pondělí tu v zúženém lesním místě před Řevničovem nezvládl mladík v rychlosti řízení a vyjel do protisměru přímo pod nákladní auto. Jeho peugeot se rozpůlil, on nepřežil. O tři dny později ve stejném úseku řidička náhle vyjela do protisměru. Znovu před nákladní auto, které ji pak zavalilo v příkopu. Žena nepřežila.

Takových nebezpečných míst je na téhle silnici víc než dost.

"Kdysi byla nejhorší silnice z Prahy do Hradce Králové, teď je to tahle. Kdo touhle silnicí jel, nezapomene. Hustý provoz, samý kamion a vyjeté koleje," popsal silnici čtenář HN, který spolu s desítkami dalších upozorňuje na nebezpečné úseky silnic v celém Česku.

"Je lepší ji objet přes Plzeň nebo alespoň uhnout v Řevničově na Slaný," napsal další čtenář na adresu silnice I. třídy číslo 6 z Prahy přes Karlovy Vary na Cheb.

Je libo díry, nebo koleje?

Tahle silnice má proti jiným výpadovkám z hlavního města své specifikum: zatímco jinde se řidiči plynule rozjedou, zde se hned v Hostivici musí zařadit do nikdy nekončící kolony.

Zdržení si část řidičů kompenzuje hned v rovince u Jenče a snaží se nebezpečně předjet. Přitom do Pavlova, kde začíná rychlostní silnice, je to jen pár minut.

Zkusit jet rychle, byť předpisově na této silnici je však dost velké riziko. Hlavně v pravém pruhu zejí relativně hluboké díry. Když na chvíli zmizí, spolehlivě je zastoupí vyjeté koleje od kamionů. Svým způsobem je konec rychlostní silnice za Stochovem úlevou. Jenže za chvíli přichází právě nebezpečný lesní úsek před Řevničovem.

Jízda smrti

Ve středu dopoledne je tu provoz tak hustý, že nemá smysl předjíždět. Navíc prší. Dodržet větší odstup se vyplatí už za chvíli v Krušovicích, místě pravidelných nehod, kde si řidiči často nevšimnou auta odbočujícího k restauraci.

Pak začíná divoká jízda: déšť nedéšť, na rovince před Krupou předjíždí jedno auto za druhým. Zpomalení u dřív nebezpečné křižovatky jedoucí kolona ignoruje. Další kilometry je klid, než kolona dojede osobní auto, které se plouží sedmdesátkou. Řidiči estonského autobusu rupnou nervy a předjíždí. I když se nemá kam zpět zařadit. Po nebezpečném manévru se posunul o tři auta.

A závěr? Rovný úsek do Bochova zafunguje jako výzva - všichni najednou zrychlí hodně přes stovku. Většina zpomalí teprve v zatáčkách nad Karlovými Vary, kde v autě zemřel Ivan Hlinka. Před dvěma dny tu ale jeden řidič motorky nezpomalil. Už nežije.

Po více než sto kilometrech z Prahy nebylo k vidění ani jedno policejní auto. První se objevuje teprve za Vary v klesání na Nové Sedlo - jednom z nejnebezpečnějších míst silnice. Zelené policejní pruhy zafungují - najednou se jede "jen" devadesátkou.

Související