Po táhlém stoupání od Humpolce lemovaném vysokými smrky se dálnice narovná, v mírné levotočivé zatáčce se objeví ostré odbočení na čerpací stanici a pak už následuje jen v zimě často namrzlá rovinka.

Právě jste virtuálně projeli dvousetmetrovým úsekem s největším počtem nehod v Česku: Je to 95,5. kilometr dálnice D1 ve směru do Brna. Podle policejních statistik se tady od loňského června stalo 146 nehod. "Počet nehod v tomto úseku je zvýšený i kvůli benzinové pumpě, na kterou najíždí hodně lidí, takže se tam stávají nehody na parkovišti," vysvětluje Martin Zadražil z Dálniční policie Velký Beranov. Řidiči tady narážejí do zaparkovaných aut, benzinových stojanů a sloupů, při odbočování do svodidel.

Dochází tady ale i k fatálním nehodám. Řidič kamionu při odbočování z dálnice tu nedávno smetl další dvě nákladní auta. Nebo jiný příklad: Dva mladíci v autě usnuli a z dálnice vylétli do pole. Nehodu jeden z nich nepřežil. Nebo na konci zimy řidička dostala na náledí smyk, prolétla svodidly z dálnice až na parkoviště.

"Na počtu nehod se tu skutečně hodně podílí i zimní období. V úseku od 93. kilometru až po Větrný Jeníkov bývá nejhorší počasí," říká Václav Kulakovský ze Střediska správy a údržby dálnic Bernartice. Že je v této části špatné počasí, se ví od dostavby dálnice. Přesto před tímto úsekem, narozdíl od jiných míst, není dopravní značení, které by nutilo řidiče přibrzdit. V protisměru, kde je také čerpací stanice, takové značení je. A také se tam bourá podstatně méně.

Zima je tady skutečně největší problém: Přestože o pár kilometrů blíž je dálnice často jen mokrá, tady už namrzá. Jenže bourá se tu i v létě. Třeba loni, když se tu stavěla mýtná brána, se tu tvořily kolony, které byly vidět až na poslední chvíli. "Častou příčinou nehod je i usnutí za volantem. Zrádný je i konec táhlého stoupání, kdy si hodně lidí neuvědomí, že jim auto najednou zrychluje," říkají humpolečtí hasiči.

Ačkoliv je tato lokalita častými nehodami známá, bezpečnostní opatření jsou zatím v nedohlednu. To, že je tato lokalita problematická, třeba zatím ministerstvo dopravy podle svého mluvčího Karla Hanzelky netuší. "Zatím nemáme od policie informace o tom, že by tato lokalita byla riziková," tvrdí mluvčí Hanzelka.

Policejní údaje zatím nejsou veřejné. Teprve za rok se mají vyhodnotit a pak odborníci navrhnou možné úpravy.

Na druhou stranu, přestože v této lokalitě bourá nejvíce řidičů, následky nejsou nejhorší.

"Zmiňovaný úsek je výjimečný počtem nehod, nikoli však tím, k jakým zraněním tam dochází," říká ředitel vysočinské záchranky Lukáš Kettner.

Pomozte nám najít nejhorší silnici v ČR

Pokud máte tip na nejnebezpečnější úsek silnic v Česku, dejte nám vědět. K dispozici je vám adresa www.ihned.cz/silnice. Na základě vašich tipů se budeme ptát odpovědných úřadů, co pro zlepšení bezpečnosti udělají.