Bezpečnostní klíč k účtu je maximum


Nejdůležitější na přímém bankovnictví je bezpečnost účtů, a tak ji banky neustále zvyšují. Posledním příkladem z minulého týdne je Citibank. Jiří Báča, ředitel distribuce a prodeje Citibank, říká, že do víkendu stačilo k využívání internetového bankovnictví znát pouze vstupní heslo. Nyní však klienti mohou svůj účet přes internet ovládat už v kombinaci s Bezpečnostním klíčem.

HN: Lze říci, že do zavedení Bezpečnostního klíče nebyly účty vašich klientů bezpečné?
Zvýšení kvality zabezpečení našeho internetového bankovnictví bylo součástí naší strategie. Bezpečnost našich klientů je pro nás prioritou. Pokud chce být jakákoliv banka dlouhodobě úspěšná, nemůže se bez velmi kvalitního zabezpečení internetového bankovnictví obejít. Oprávněnost našeho rozhodnutí potvrzují - a to nejen v České republice - opakující se pokusy o proniknutí na cizí účet. Tento druh počítačové kriminality je ve světě běžný a dá se předpokládat, že se s ním budeme setkávat stále častěji i zde. Proto jsme se rozhodli pro zavedení Bezpečnostního klíče - autentizačního kalkulátoru.

HN: Možností, jak kvalitně ochránit internetové bankovnictví, je několik. Proč jste se rozhodli právě pro Bezpečnostní klíč?
Primární důvody jsou dva. Bezpečnostní klíč je považován za jednu z vůbec nejbezpečnějších forem zajištění internetového bankovnictví. Vždyť pokaždé je generován unikátní, jednorázový bezpečnostní kód.
Druhým důvodem jsou výsledky výzkumu pořádaného pro Citibank firmou United Interactive. Výzkum probíhal mezi současnými i potenciálními klienty Citibank. Naším cílem bylo zjistit, jaké řešení klienti preferují a jaké je pro ně nejpohodlnější. V tomto průzkumu jednoznačně zvítězilo zabezpečení prostřednictvím autentizačního kalkulátoru. Uživatelé internetového bankovnictví toto řešení upřednostňují před certifikáty, kódy zasílané prostřednictvím SMS či čipovými kartami.

HN: V Česku se stále častěji setkáváme s podvodnými e-maily, které se snaží pod různými záminkami získat od klientů přihlašovací údaje do internetových aplikací. Znamená zavedení Bezpečnostního klíče, že vaše klienty takové e-maily neohrozí?
Bezpečnostní klíč znamená eliminaci rizika plynoucího z aktivit, kterými se podvodníci snaží získat data od klientů. Samozřejmě nikdo nezamezí zasílání těchto mailů, ale i díky Bezpečnostnímu klíči zabráníte zneužití klientských dat.
Nicméně s podvodnými e-maily se pravděpodobně i nadále budeme čas od času setkávat. Stále proto platí, že by uživatelé internetového bankovnictví kterékoliv banky neměli na tyto maily reagovat a nikdy by neměli zadávat tímto způsobem své osobní údaje. Obecně platí, že banky si jsou vědomy možnosti zneužití dat, a proto své klienty nikdy takovýmto způsobem nekontaktují.