Otevření obchodu musí předcházet detailní analýza

Internetové obchody v Česku zažívají boom. Předsedou představenstva a spoluzakladatelem jedné z největších internetových nákupních galerií - Internet Mallu - je třiatřicetiletý Ondřej Fryc.


HN: Jak se podle vás rozvíjí v České republice trh internetových obchodů?
Tržby internetových obchodů rostou už několik let tempem čtyřicet procent ročně. Zákazníci této formě nakupování už přivykli a zcela běžně nakupují i ti, pro které by to bylo před pár lety zcela nepředstavitelné. Druhá věc je vývoj nabídky. Provozovatelé jsou rok od roku profesionálnější a poskytují lepší služby.


HN: Plánujete otevřít nějaké další nové internetové obchody?
Na rok 2007 chystáme řadu projektů a nebudou to jen obchody. Jsou to věci, které udělají nakupování na internetu nejen levné, ale i neobyčejně zábavné.


HN: Jak jste při otevírání nových obchodů úspěšní?
Ve většině případů jsme uspěli. Nepouštíme se do každé příležitosti "podle citu", spuštění projektu u nás předchází detailní analýza i finanční rozpočet.


HN: Sledujete, kolik lidí při nákupu platí kartou a kolik v hotovosti při odběru zboží?
Většina zákazníků platí stále v hotovosti při převzetí zboží od našeho dopravce. Velká část lidí nakupuje také na splátky. Platby kartou u nás tvoří přibližně dvě procenta celkového objemu.


HN: Do Vánoc jste chtěli expandovat do Německa. V jakém stadiu se nacházíte?
Máme vše připraveno. V závěru letošního roku kvůli enormnímu nárůstu tržeb jsou však kapacity klíčových lidí u nás ve společnosti i u dodavatelů velmi malé. Expanzi proto odložíme na začátek roku 2007, abychom jí mohli věnovat dostatečnou podporu.