Nemyslíme pouze na fotbal, říká šéf německého koncernu Puma Jochen Zeitz.

HB: V různých diskontech lze nyní koupit trička na mistrovství světa ve fotbale za pět eur. Proč by si lidé měli kupovat trikoty od Pumy, které stojí desetkrát tolik?
My neprodáváme žádné levné zboží, ale značku s odpovídajícím designem a vysokou kvalitou. Sponzoři mistrovství tím zřejmě trpí ještě více, protože za celou věc zaplatili mnoho peněz.

HB: Kvůli MS vaše marketingové výdaje výrazně vzrostly. Vyplatí se Pumě tato akce?
Naše celkové správní náklady se letos vyšplhají z 30 na 35 procent. Velká část tohoto růstu souvisí s posílením naší mezinárodní infrastruktury pro celosvětovou expanzi, s otevřením vlastních nových obchodů a s naším silně navýšeným marketingovým rozpočtem. Kromě kampaně kolem MS ale vydáváme také hodně peněz na reklamu, která s fotbalem nemá nic společného. Jedná se například o naše nové produkty v oblasti golfu, kolekci jeans a vybavení na motorky.

HB: V některých školách nosí boty Puma téměř každý druhý. Nemáte strach, že lidé za chvíli nebudou chtít Pumu ani vidět?
Ne. Ve všech našich kategoriích je totiž ještě dostatek potenciálu. Vezměte si například naší novou golfovou kolekci. Tu je možné nosit jak na hřišti, tak mimo něj. Zajímavá optika modelů je přitom atraktivní jak pro golfové profesionály, tak i pro ty, kteří se s nimi chtějí procházet po pěší zóně.

HB: Přesto se ale jen málo značkám podaří udržet lesk delší dobu.
Ale takové příklady jsou. Podívejte se na Porsche nebo Apple. MP3 přehrávačů je hodně, ale jenom Apple se podařilo přístroj vytvořit tak, že je z něj kult.

HB: Jen pro letošní rok slibujete navýšení obratu o 35 procent na 2,4 miliardy eur. Má i Puma své meze růstu?
V současnosti žádné nevidím, naopak je ještě mnoho příležitostí. Z pěti nových kategorií, které chceme v příštích čtyřech letech zavést, jsme představili teprve dvě - oděvy na plavání a jeansy. K tomu se ještě přidají mnohé zahraniční trhy, v nichž chceme vzít distribuci do vlastních rukou. Díky tomu obrat vzroste ještě více.

HB: Otevíráte stále více vlastních obchodů...
Pravdou je, že v současnosti provozujeme zhruba 80 vlastních obchodů a každý rok otevíráme deset až dvacet nových. To není dodatečná konkurence pro maloobchod, ale spíše jeho podpora. Často si totiž maloobchodníci nemohou nájmy, které platíme za naše obchody my, dovolit.