Mnoha zaměstnancům znepříjemňuje práci všeobecná rozladěnost, obávaný šéf nebo otravní kolegové. V podstatě existuje jen velmi málo harmonických kanceláří. Zásadní problém způsobují pomlouvači, podlézavci, simulanti a neefektivní či zlí manažeři. Téměř v každé kanceláři pak kolují fámy, panují špatné pocity, přicházejí rozkoly a nastávají hádky.
Co s tím? Zaměstnavatel může k tomuto problému přistoupit jako zbabělec. V takovém případě zakáže pomlouvání, stěžování a obviňování. Výsledek však může být ten, že zaměstnancům s těmito zlozvyky pouze nahraje do rány. Lépe udělá, pokud bude statečný. Teoreticky nejlepší řešení spočívá v tom, že každému jedinci je třeba vysvětlit, jak jeho chování ničí harmonii kanceláře.
V praxi je ale ideálním řešením mluvit s kolegy a poté se případně diskrétně obrátit na vyšší nadřízené, pokud je problémem nadřízený. Vědomí o tom, že jste učinili pozitivní krok k nápravě situace, sníží tlak, který s ní souvisí. Pokud se vám poštěstí mít v práci chápavé manažery, proaktivní kolegy a velké sebevědomí, k nastolení harmonie na pracovišti a návratu vašeho krevního tlaku do normálu budou stačit tyto tradiční metody. V opačném případě je třeba jít cestou "odventilování".
Jestliže už skutečně nemůžete situaci na pracovišti déle vydržet, zamyslete se nad svou kariérou, nad svým platem. Přemýšlejte nad sebemenší výhodou, která stojí ve vaší práci za to, a uklidněte se.
Zajímavé možnosti odreagování nabízí například internet. Inspirací jsou třeba stránky lifelong.disappointment.com, kde se můžete anonymně rozepsat o svých nesnázích. Více na www.educity.cz.
Související